PS Rovné příležitosti, 9. setkání

Datum a čas konání
Čas ukončení akce
Místo konání
Radniční 14, Tišnov
Délka
2,5
Přidej si akci do svého kalendáře
Přidej do kalendáře 2025-11-25 14:00:00 2025-11-25 16:30:00 PS Rovné příležitosti, 9. setkání Jak hovořit s rodiči o formativním přístupu/hodnocení Radniční 14, Tišnov MAP Tišnov chadimova@maptisnov.cz Europe/Prague public
Popis Akce

Sdílna: Jak hovořit s rodiči o formativním přístupu/hodnocení

Setkání je určeno pro členy PS Rovné příležitosti a zájemce o dané téma.

 

Lektor: Vít Beran, člen odborného týmu MAP, pedagog a ředitel ZŠ Kunratice

 

Program

1. Úvodní naladění

  • krátké představení účastníků a jejich zkušeností s komunikací s rodiči
  • reflexní otázka: „Kdy se mi podařilo rodičům dobře vysvětlit, proč děláme věci jinak?“ – při popisu buďte hodně konkrétní

 

2. Společné hledání významu a smyslu formativního hodnocení

  1. Individuální volné psaní:
    • Jak já rozumím pojmu „formativní hodnocení“?

       

  2. Diskuse v trojicích:
  • sdílení vlastních úvah
  • zaznamenání na flip: Na čem se shodneme, že je podstatou formativního hodnocení?

 

  1. Sdílení v plénu:
  • prezentace výstupů trojic
  • krátká reflexe: Co z toho je pro mě nové? Co je společné?

 

  1. Hledání smyslu: PROČ?:
  • zapisování: Proč má smysl formativní hodnocení právě pro děti, rodiče, učitele, školu?
  • sdílení ve trojicích a zaznamenání klíčových důvodů na flip

 

  1. Práce s textem a metoda I.N.S.E.R.T.:
  • čtení vybraného textu o formativním hodnocení
  • poznámkování ( známé, ? otázky, ! překvapivé, – odpor/nejistota)
  • společné sdílení, jak se jejich uvažování posunulo

 

  1. Závěrečné kolečko:
  • Co pro mě teď znamená pojem formativní hodnocení a proč je důležité?

 

3. Pracovní část: Hledání cest, jak mluvit s rodiči

  • rozdělení do skupin podle kontextu (MŠ, 1. st., 2. st.)
  • úkol: připravit 2–3 způsoby, jak rodičům vysvětlit formativní přístup srozumitelně a konkrétně
  • sdílení nápadů a zkušeností

 

4. Společná tvorba „komunikační mapy“

  • shromáždění vhodných formulací, příkladů a způsobů komunikace (třídní schůzky, newsletter, individuální rozhovor, ukázka z výuky…)
  • vytvoření společného vizuálního výstupu (flip nebo sdílený dokument): Jak mluvit s rodiči o formativním přístupu

 

5. Reflexe a závěr

  • co si účastníci odnášejí, co chtějí vyzkoušet
  • možnost domluvit další sdílení zkušeností a materiálů

 

Výstup setkání

  • praktická sbírka tipů a formulací pro komunikaci s rodiči
  • sdílená zkušenost napříč MŠ a ZŠ
  • společně vytvořená „komunikační mapa“
  • propojení účastníků, kteří řeší podobné situace

Setkání se zaměří na to, jak srozumitelně a smysluplně komunikovat s rodiči o formativním přístupu ve škole.
Společně budeme sdílet zkušenosti z MŠ i ZŠ a hledat způsoby, jak rodičům přiblížit, co formativní přístup přináší dětem i škole.

Pokud máte zájem se výše uvedené akce zúčastnit, musíte se přihlásit. Pokud nemáte účet, registrujte se na tomto odkazu.