Sdílená knihovnička

Vážení učitelé,

nabízíme vám pro vaši práci i potěšení knihy pro možné zapůjčení. Knihy jsou k mání v počtu až 30 kusů.

Kontaktní osoba:

Mgr. Alena Adamcová
adamcova.alena@zssmiskova.cz
tel. +420 603 827 880

Paní učitelku Adamcovou můžete kontaktovat pro bližší informace a možnost výpůjčky jednotlivých knih.

Přejeme vám spoustu zábavy při čtení!

 

Nabízené tituly:


Ráno si vyčistit zuby, přes den pít a jít si zaplavat, večer zalít zahradu a vysprchovat se. K tomu všemu potřebujeme vodu. Na druhou stranu děti stále slyší, že by měly vodou šetřit.

Proč? Dá se vypotřebovat všechna voda? Odkud vlastně pochází? A co dělá vodu tak zvláštní? Komu patří?

Kromě odpovědí na podobné otázky se děti dozvědí také o vodě v lidském těle, v přírodě, v historii, v hospodářství, o fyzikálních vlastnostech vody, o její souvislosti s klimatem.

Bohatě ilustrovaná encyklopedie pro děti mladšího školního věku pojímá téma vody skutečně komplexně a také ukazuje, jak si zachovat tento veledůležitý přírodní zdroj, aby z něj mohl mít prospěch každý.

Je opravdu stále tepleji? Pocítí vůbec člověk rozdíl jednoho stupně?

Bohatě ilustrovaná encyklopedie pro děti mladšího školního věku popisuje všechno důležité kolem klimatu: jeho rozdíl s počasím, proč existují klimatická pásma či roční období, podle čeho poznáme, jaké počasí bylo v minulosti, i rozmanité ekologické problémy: co jsou skleníkové plyny a jak vznikají, jak můžeme šetřit přírodu a přírodní zdroje, jak vyrábět obnovitelnou energii, jaký důsledek mají klimatické změny i k jakým rozhodnutím v této oblasti v poslední době došlo.

Děti si prostřednictvím knihy osvojí základní poznatky o klimatu i způsoby, jakými chránit své životní prostředí.

Příběh o jídle, trávení a našem mikrobiomu pro děti i jejich rodiče.

S předmluvou Radkina Honzáka.

Jak to, co jíme a kdy to jíme, ovlivňuje naše zdraví a pohodu? A jakou roli v tom hrají Břišani – breberky sídlící v našich střevech? Jak si udržet ty prospěšné a „nekrmit“ moc ty škodlivé? Proč je dobré jíst vlákninu, jak je to s masem, mlékem, zeleninou a se sladkostmi? Formou hravého příběhu se dozvíme mnoho zajímavých souvislostí o tzv. mikrobiomu – obyvatelstvu našich střev, které má podle nejnovějších výzkumů ohromný vliv na naše zdraví a imunitu.

Hlavní hrdinkou knihy je osmiletá Jonna, která žije v dětském domově. Ředitelka ji nemá ráda a ochotně ji předá k adopci děsivé Gorile, která do domova jednoho dne přijede v otlučeném Volvu. Gorila žije na skládce a živí se prodejem šrotu. Jonna se nejprve Gorily bojí, myslí si, že ji chce sníst, ale postupně se s ní spřátelí. Ukáže se, že Gorila – mimochodem horlivá čtenářka, jejíž nejoblíbenější knihou je Oliver Twist – sice žije v nepředstavitelném nepořádku, ale dokáže Jonně poskytnout lásku a pocit bezpečí, které jí v dětském domově chyběly.

Věková skupina: 7 – 12 let

Pracovní listy ke knize - otázky směřují více k pocitovému vyjádření na základě příběhu:
Gorila a já - pracovní listy ke knize

Franta je obyčejný kluk a touží po pejskovi. Pejsek doma však nepřichází v úvahu! Naštěstí dostane od kouzelného dědečka baterku, která světlem oživuje úplně obyčejné věci. Třeba odhozené plastové láhve, jehličí, klacky, tkaničky nebo špačky cigaret. Jenže to není jen tak! O oživlé něco by se měl Franta umět postarat. S pejskem z pet lahve to ještě jde, ale co s oživlým chuchvalcem vlasů nebo obrovitánskou housenkou z peřin?

Věková skupina: 7 – 12 let

Pracovní listy ke knize - otázky směřují k obsahu knihy:
Kouzelná baterka - pracovní list - 1A
Kouzelná baterka - pracovní list - 1B
Kouzelná baterka - pracovní list - 2
Kouzelná baterka - pracovní list - 3A
Kouzelná baterka - pracovní list - 3B
Kouzelná baterka - pracovní list - 4A
Kouzelná baterka - pracovní list - 4B
Kouzelná baterka - pracovní list - vlastní ilustrace
Kouzelná baterka - pracovní list - řešení